3 Οκτωβρίου 2010

Πανελλαδικες με βασικα 4 μαθήματα

Τι αλλάζει από του χρόνου στο λύκειο ώστε να υπάρξει νέος τρόπος εισαγωγής σε ΑΕΙ- ΤΕΙ το 2013-14

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Νίκος Μάστορας

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Τετάρτη 15 Σεπτεμβρίου 2010

▅Το περίγραμμα των αλλαγών στο λύκειο από του χρόνου έδωσε χθες η υπουργός Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου
Σε τέσσερα βασικά μαθήματα και σε ορισμένα επιλογής θα προετοιμάζονται αποκλειστικά οι μαθητές της Β΄ και της Γ΄ Λυκείου από το μεθεπόμενο έτος για την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, ενόψει των αλλαγών στο λύκειο που ετοιμάζει το υπουργείο Παιδείας, με επόμενο στόχο την αλλαγή του εξεταστικού συστήματος το 2013-14. Η κ. Διαμαντοπούλου έδωσε χθες (μιλώντας στο Μega) το περίγραμμα των αλλαγών:
«Από του χρόνου η Α΄ Λυκείου θα έχει καινούργιο πρόγραμμα. Τα παιδιά που θα πάνε του χρόνου στην Α΄ Λυκείου θα φοιτήσουν σε μια Β΄ και Γ΄ Λυκείου τελείως διαφορετική, με πολύ λίγα μαθήματα. Θα έχουν τέσσερα υποχρεωτικά μαθήματα, στα οποία θα κάνουν διπλάσιο αριθμό ωρών στο σχολείο. Θα έχουν λίγα μαθήματα επιλογής, στα οποία θα δουλεύουν με εργασίες, όπως και στα βασικά μαθήματα. Θα αλλάξει ο τρόπος αξιολόγησης των μαθητών. Θα υπάρχουν εξετάσεις εσωτερικές στο σχολείο».

Προκειμένου να επιτευχθεί η αναβάθμιση του λυκείου, σύμφωνα με πληροφορίες των «ΝΕΩΝ», η αξιολόγηση των μαθητών στο καινούργιο αυτό σύστημα δεν θα στηρίζεται μόνο στις εξετάσεις, αλλά θα γίνεται συνυπολογισμός των συνολικών επιδόσεων του μαθητή στο λύκειο, αλλά και ερευνητικών εργασιών, στα πρότυπα του Διεθνούς Απολυτηρίου. Μελετάται η δημιουργία Φακέλου Αξιολόγησης του μαθητή που δεν θα βασίζεται μόνο στις εξετάσεις, αλλά στη συνολική του προσπάθεια.

Θα υπάρχει ελευθερία επιλογής γνωστικών αντικειμένων από ομάδες μαθημάτων, με στόχο την εμβάθυνση στα διάφορα γνωστικά αντικείμενα, ενώ έμφαση θα δοθεί στον νέο θεσμό της ερευνητικής εργασίας. Ο μαθητής θα ασκείται στη μεθοδολογία της έρευνας και στη σύνθεση εκτεταμένης εργασίας, η οποία θα πρέπει να έχει συγκεκριμένη δομή και έκταση, ανάλογα με την τάξη. Η εργασία είναι δυνατόν να εντάσσεται σε κάποιο από τα μαθήματα και να επιλέγεται από τον ίδιον. Ενας καθηγητής θα μπορεί να αναλαμβάνει ως σύμβουλος του μαθητή και να τον καθοδηγεί στην προσπάθεια.

Στις εξετάσεις, που θα παραμείνουν πάντως κεντρικά οργανωμένες για να προστατευθεί το αδιάβλητο, τα πανεπιστήμια θα αποφασίζουν για τη βαρύτητα των μαθημάτων, τους συντελεστές και τον αριθμό εισακτέων, ο οποίος μάλιστα θα συνδεθεί με τη χρηματοδότησή τους. Θα δημιουργηθεί Τράπεζα Θεμάτων, στην οποία θα περιλαμβάνεται πληθώρα ζητημάτων σταθμισμένης δυσκολίας. Η εισαγωγή θα γίνεται πλέον σε σχολές ή και σε πανεπιστήμια, και όχι σε τμήματα. Αυτό σημαίνει ότι στα πανεπιστήμια η βασική ακαδημαϊκή μονάδα θα είναι πλέον η σχολή (και όχι το τμήμα) που θα απονέμει και τα πτυχία με βάση προγράμματα σπουδών. Τα τμήματα θα υφίστανται ως διοικητικές μονάδες συγκεκριμένων επιστημονικών πεδίων, αλλά όχι ως στεγανές κιβωτοί για το πρόγραμμα σπουδών ενός φοιτητή. Η κατανομή των φοιτητών στα επιμέρους προγράμματα σπουδών θα γίνεται μετά το τέλος του πρώτου ακαδημαϊκού έτους, ανάλογα με την επίδοση και τις προτιμήσεις τους, χωρίς να αποκλείεται και η αλλαγή προγράμματος σπουδών σε επόμενα έτη.

Σε λιγότερο χρόνο
Εξάλλου, ανάμεσα στις προθέσεις του υπουργείου Παιδείας για τις άμεσες αλλαγές στις εξετάσεις που θα γίνουν από το ερχόμενο έτος με σκοπό να μειώσουν τον χρόνο διεξαγωγής τους, είναι και η μετάθεση της ημερομηνίας κατάθεσης Μηχανογραφικών Δελτίων τον Μάρτιο, δηλαδή πριν από τις εξετάσεις, όπως συνέβαινε παλαιότερα, και όχι τον Ιούλιο, όπως σήμερα. Σύμφωνα με τον υφυπουργό Παιδείας κ. Ι. Πανάρετο, ο μεγάλος αριθμός των σχολών που μπορεί να δηλώσει ο υποψήφιος ακυρώνει την αιτία για την οποία η διαδικασία συμπλήρωσης μηχανογραφικών είχε μετατεθεί σε χρόνο μεταγενέστερο από την ανακοίνωση των βαθμολογιών. Κόντρα ΠΟΣΔΕΠ- Πανάρετου
Εντονη αντιπαράθεση των πανεπιστημιακών με τον συνάδελφό τους και υφυπουργό Παιδείας κ. Ι. Πανάρετο ξέσπασε χθες, με αντικείμενο την καθυστέρηση αξιολόγησης εκατοντάδων ερευνητικών προτάσεων των πανεπιστημίων για τα οποία υπάρχει εκκρεμής χρηματοδότηση ύψους 140 εκατ. ευρώ από ευρωπαϊκά κονδύλια, μέσω του προγράμματος «Θαλής».

Η συνδικαλιστική ηγεσία των πανεπιστημιακών (ΠΟΣΔΕΠ) κατέθεσε χθες στην υπουργό Παιδείας αίτηση ανάκλησης της πράξης του κ. Πανάρετου με την οποία έθεσε νέους όρους στη διαδικασία αξιολόγησης, κάνοντας λόγο για κίνδυνο οριστικής απώλειας της χρηματοδότησης, ενώ καλεί τους πανεπιστημιακούς που έχουν καταθέσει ερευνητικές προτάσεις προς αξιολόγηση να αγνοήσουν την παραπάνω πράξη και να μην καταθέτουν τα συμπληρωματικά στοιχεία και τις περιλήψεις στην αγγλική γλώσσα που έχουν ζητηθεί. «Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει ούτε ευρώ για έρευνα στα ΑΕΙ, έχουν μπλοκαριστεί όλα εδώ και 7 μήνες και η κατάσταση είναι εκρηκτική, ενώ οι συνάδελφοι ανάστατοι», λέει στα «ΝΕΑ» η αντιπρόεδρος της ΠΟΣΔΕΠ κ. Ευγ. Μπουρνόβα. Εξάλλου, για «μεγάλες και αδικαιολόγητες καθυστερήσεις στη διεκπεραίωση και αξιολόγηση ερευνητικών προτάσεων» κάνει λόγο σε ανακοίνωσή του και το Παρατηρητήριο για την έρευνα στα ελληνικά πανεπιστήμια. «Συμμεριζόμαστε απολύτως τη μέριμνα για αριστεία και αντικειμενική αξιολόγηση. Είναι σαφές, ωστόσο, ότι η εκ των υστέρων παρέμβαση περιφρονεί το έργο και θίγει την αξιοπρέπεια πανεπιστημιακών και ερευνητών. Αποκορύφωμα αυτής της πρακτικής ήταν η αυθαίρετη μεταβολή των όρων της προκήρυξης για τους μεταδιδάκτορες ερευνητές και ερευνήτριες. Με σύντομη και αόριστη ανακοίνωση, διεκόπη η διαδικασία για την υποβολή προτάσεων τρεις εβδομάδες πριν από τη λήξη της προθεσμίας», λέει η καθηγήτρια και πρόεδρος του Παρατηρητηρίου κ. Βάσω Κιντή.

Από την πλευρά του ο υφυπουργός Παιδείας υποστηρίζει ότι ο πολύ υψηλός ανταγωνισμός που υπάρχει για τις ερευνητικές προτάσεις (έχουν κατατεθεί περίπου 1.500,

εκ των οποίων θα χρηματοδοτηθούν τελικά κάπου 200), επιβάλλει την απολύτως έγκυρη αξιολόγησή τους, κάτι που ήταν ανέφικτο να γίνει με τη διαδικασία που προβλεπόταν. Για τον λόγο αυτόν αποφάσισε να ζητήσει υποβολή περιλήψεων των προτάσεων στα αγγλικά μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου ώστε να γίνει μια πρώτη αξιολόγηση με βάση τις συνόψεις και να αποφασίζεται κατόπιν αν η κάθε πρόταση θα προχωρήσει σε δεύτερη φάση αναλυτικότερης αξιολόγησης ή θα απορριφθεί.

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
Ελευθερία επιλογής γνωστικών αντικειμένων από ομάδες μαθημάτων, με στόχο την εμβάθυνση σε αυτά και έμφαση στην ερευνητική εργασία.

Στον αέρα η μεταφορά χιλιάδων μαθητών
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Φωτεινή Στεφανοπούλου

ΣΕ ΑΠΟΓΝΩΣΗ βρίσκονται χιλιάδες οικογένειες στον Νομό Θεσσαλονίκης, καθώς έχουν σταματήσει οι μεταφορές των μαθητών σε απομακρυσμένα σχολεία με λεωφορεία τα οποία μέχρι πρότινος μισθώνονταν από τη νομαρχία. Γονείς βγήκαν χθες στους δρόμους γιατί αδυνατούν να εξυπηρετηθούν από τις αστικές συγκοινωνίες και κατήγγειλαν ότι παίζονται πολιτικά παιχνίδια εις βάρος των παιδιών τους.

Το πρόβλημα δημιουργήθηκε από τις απευθείας μισθώσεις τουριστικών λεωφορείων που πραγματοποιούσε η νομαρχία με το αιτιολογικό ότι οι διαγωνισμοί είχαν κριθεί άγονοι. Για το θέμα καταλογίστηκαν ευθύνες στη νομαρχία από τους επιθεωρητές Δημόσιας Διοίκησης και ασκήθηκε δίωξη εις βάρος του νομάρχη Παναγιώτη Ψωμιάδη. Ετσι οι μεταφορές πάγωσαν, με τη νομαρχία να περιμένει τις κινήσεις των συναρμόδιων υπουργείων Παιδείας και Οικονομικών, χωρίς ωστόσο να έχει μεριμνήσει για εναλλακτική λύση, όπως θα ήταν η προσωρινή εξυπηρέτηση με αστικά λεωφορεία ή ΚΤΕΛ.

Η περιοχή της επαρχίας Λαγκαδά είναι αυτή που πλήττεται περισσότερο, δεδομένου ότι κάποιες περιοχές δεν καλύπτονται από τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης. Ούτε τα ΚΤΕΛ όμως μπορούν να εξυπηρετήσουν, είτε λόγω της μακρινής απόστασης από τα σχολεία είτε εξαιτίας των ωραρίων που εκτελούνται τα δρομολόγια. Σοβαρά προβλήματα παρουσιάστηκαν και σε αστικές περιοχές, όπως η Θέρμη και τα Πεύκα, που εξυπηρετούνται μεν από τον ΟΑΣΘ, όμως έχουν σχολεία σε απομακρυσμένες περιοχές που δεν καλύπτονται από τα υπάρχοντα δρομολόγια. Χθες οι σύλλογοι γονέων της Θέρμης ξεσηκώθηκαν γιατί 1.200 μαθητές, ακόμα και του Δημοτικού, θα πρέπει να διανύουν μεγάλες αποστάσεις σε κεντρικά οδικά δίκτυα χωρίς πεζοδρόμια, προκειμένου να φτάσουν στα σχολεία τους.


2.500 κενά στα σχολεία, 4.200 εκπαιδευτικοί πλεονάζοντες!

ΓΙΝΕΤΑΙ να υπάρχουν ταυτόχρονα 2.500 κενά στα σχολεία και σχεδόν διπλάσιοι πλεονάζοντες εκπαιδευτικοί;

Και όμως, σύμφωνα με την κ. Αννα Διαμαντοπούλου, αυτό ακριβώς συμβαίνει σήμερα στη χώρα μας, αποδεικνύοντας τις στρεβλώσεις του συστήματος. Την ίδια στιγμή που εξελίσσεται επιχείρηση για την κάλυψη των κενών στα σχολεία, με το υπουργείο να ανακοινώνει καθημερινά προσλήψεις αναπληρωτών (χθες ανακοίνωσε 776 στην Ειδική Αγωγή, 90 δασκάλων και 31 νηπιαγωγών) η υπουργός Παιδείας ανέφερε ότι υπάρχουν και «4.200 εκπαιδευτικοί ως πλεόνασμα, που σημαίνει ότι σχολεία και διευθύνσεις έχουν περισσότερους εκπαιδευτικούς σε συγκεκριμένες ειδικότητες από αυτούς που χρειάζονται!».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου