7 Φεβρουαρίου 2012

Το λύκειο πρέπει να ξαναβρεί την ταυτότητά του

Διαφορετικά μαθήματα και διαφορετικούς συντελεστές θα μπορούν να θέτουν ακόμα και ομοειδή πανεπιστημιακά τμήματα ως προαπαιτούμενα για την εισαγωγή των υποψηφίων σε αυτά. Αυτό προβλέπει το νέο εξεταστικό σύστημα που θα ισχύσει από το 2015 για τους σημερινούς μαθητές της Γ' Γυμνασίου. Οι υποψήφιοι, προκειμένου να μεγαλώσουν το φάσμα των πιθανών επιλογών τους καθώς εκ των πραγμάτων αυτές θα περιοριστούν, θα μπορούν να εξετάζονται όχι μόνο σε τρία έως πέντε μαθήματα, αλλά ακόμα και σε όλα τα μαθήματα της Γ' Λυκείου. Δηλαδή να δίνουν συνολικά πάνω από 16 εξετάσεις ενδοσχολικές και εισαγωγικές! Ο Γιώργος Μπαμπινιώτης, εκ των συνδιαμορφωτών της πρότασης του υπουργείου Παιδείας, εξειδικεύει και αναλύει το νέο σύστημα στα «ΝΕΑ». Ο πανεπιστημιακός καθηγητής πάντως τονίζει ότι μείζων στόχος του Νέου Λυκείου και του νέου Εξεταστικού είναι να ξαναβρεί το λύκειο τη χαμένη του μορφωτική ταυτότητα.
Προβλέπεται η δυνατότητα περισσότερων εξετάσεων μέσα στην ίδια χρονιά...
Θεσπίζεται η δυνατότητα να έχει ο υποψήφιος περισσότερες ευκαιρίες για εξέταση, έως και δύο ή και τρεις φορές την ίδια χρονιά. Αρα θα έχει και δεύτερη ή και τρίτη ευκαιρία, ώστε χάνοντας κάποια μόρια προκειμένου να μη «βγει μπροστά» στον άλλον που δίνει για πρώτη φορά να μπορέσει να διεκδικήσει εισαγωγή στο τμήμα που ενδιαφέρεται. Μάλιστα, ανάλογα με τα πανεπιστήμια, η εισαγωγή θα μπορεί να γίνει και στο δεύτερο εξάμηνο. Αυτό είναι μια ανάσα της ελληνικής οικογένειας και μια ψυχολογική στήριξη στα παιδιά ότι δεν χάθηκε ο κόσμος με μια φορά που έδωσες, αλλά μπορείς να βελτιώσεις αυτό που έκανες μέσα στην ίδια χρονιά. Επίσης, στις σχολές μικρής ζήτησης θα εισάγονται χωρίς εξετάσεις.
Θα υπάρχει συνεπώς διπλό Μηχανογραφικό;
Ναι. Δεν έχει εξεταστεί ακόμα το πότε θα συμπληρώνεται το δεύτερο, αν θα είναι πριν ή μετά τις εξετάσεις.
Τα τμήματα θα αποφασίζουν ποια μαθήματα και με ποιους συντελεστές επιθυμούν να μετράνε για την εισαγωγή. Δηλαδή όλα τα ομοειδή τμήματα θα έχουν ίδια προαπαιτούμενα και συντελεστές;
Οχι απαραίτητα. Θα ρωτήσουμε τα τμήματα - άρα δεν καταργούνται - ποια μαθήματα θεωρούν σημαντικά, με ποιο περιεχόμενο και ποια βαρύτητα. Αυτό είναι καλό και για τα ίδια. Δεν σημαίνει ότι θα μαζευτούν π.χ. όλα τα Τμήματα Φυσικής και θα πουν «αυτά τα τρία». Ούτε θα συμφωνήσουν και όλα. Μπορεί, για παράδειγμα, της Αθήνας να δίνει άλλη βαρύτητα, κι άλλη της Θεσσαλονίκης. Θα υπάρχει μια διαφοροποίηση που μπορεί να είναι και πολύ καλή. Ενα άλλο πανεπιστήμιο, λ.χ., μπορεί να σκεφτεί να βάλει μικρότερο συντελεστή για να πάρει πολλούς και να τους μορφώσει έτσι όπως τους θέλει.
Ομως αυτό δεν περιορίζει αυτομάτως και τις επιλογές των υποψηφίων;
Οι επιλογές ούτως ή άλλως θα περιοριστούν. Η λογική είναι ότι δεν πας να κάνεις 50-100 επιλογές όπως σήμερα κι όπου σε βγάλει, να ξεκινάς για Ιατρική και να μπαίνεις π.χ. Αισθητική Καλαμάτας. Θα είναι κάποιες επιλογές συναφών αντικειμένων τις οποίες θα κάνεις υπολογίζοντας τα μαθήματα που πρέπει να δώσεις και τους συντελεστές που απαιτούνται.
Μα τότε πώς μειώνεται η ανάγκη φροντιστηρίων; Αν μειώνονται οι επιλογές, ο υποψήφιος λογικά θα πρέπει να είναι καλύτερα προετοιμασμένος.
Ναι, αλλά θα μπορεί να το κάνει και μέσα στο σχολείο, ενώ επίσης η ύλη που ζητείται δεν θα είναι απίθανη. Τώρα έχουμε «ψευτοφοιτητές» στο χ ΤΕΙ που εισάγονται, εγγράφονται, αλλά δεν πάνε. Εξάλλου, ένα σύστημα δεν ξεκινάει με αντίπαλό του το φροντιστήριο. Αν ξεκινήσεις έτσι, έχασες. Ξεκινάς με στόχους, να δώσεις στο παιδί 15-18 χρονών μια καλύτερη μόρφωση. Να βγάλεις ανθρώπους σκεπτόμενους, υπεύθυνους, καλλιεργημένους. Αν δεν βγάλεις τέτοιους ανθρώπους, αυτή η χώρα πότε κι από ποιους θα σταθεί στα πόδια της; Από τους ξένους και την τρόικα; Αρα δεν πρέπει να έχουμε στόχο πώς θα ανταγωνιστούμε το φροντιστήριο. Ενας αδύνατος μαθητής κάπου θα το έχει ανάγκη. Αλλά δεν είναι ο αντίπαλός του.
 
 http://www.tanea.gr/ellada/article/?aid=4691981

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου